Ja, Ty, MY – Polska cała

W roku szkolnym 2022/2023 nasza szkoła bierze również udział w ciekawych projektach edukacyjnych. Oto kilka z nich, zachęcamy równocześnie do śledzenia informacji o działaniach z realizacji tych zadań projektowych.

1. Innowacja Pedagogiczna – „Ja, Ty, MY – Polska cała”. Autor – Sandra Cygan

Innowacja „ Ja, Ty, MY – Polska cała ” jest wyjściem naprzeciw potrzebom poszerzenia wiedzy dotyczącej kraju ojczystego oraz swojego miejsca zamieszkania.

  • ZAŁOŻENIA OGÓLNE
  • innowacja skierowana jest do uczniów i społeczności nauczycielskiej Szkoły Podstawowej nr 29 w Zabrzu.
  • główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:

– zapoznanie uczniów z informacjami dotyczącymi Polski i jej regionów, historii i oraz wszelkich zagadnień związanych z naszym krajem,

– wdrożenie pracy metodą projektową,

  • wykorzystanie technik plastycznych. 
  • CELE INNOWACJI
  • kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
  • rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi,
  • poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu, miasta (dostrzeganie piękna ojczystego miejsca),
  • budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem – rodzina, szkoła, miejscowość,
  • przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych (z krajui swojego regionu),
  • uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną,
  • poznanie legend i baśni polskich,
  • dostrzeganie piękna i wartości sztuki oraz dorobku polskiej naukii kultury,
  • okazywanie szacunku członkom rodziny, osobom z bliskiego otoczenia, poprawne, pozytywnie nacechowane relacje z drugim człowiekiem,
  • kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw – znajomości swojej wartości jako człowieka i jako jednostka „wiem kim jestem”.
  • METODY I FORMY

Koordynator wykorzystuje metodę projektu realizując tematy zawarte w innowacji. Podczas pracy zostaną wykorzystane różnorodne formy pracy, które zostaną zaprezentowane w końcowym sprawozdaniu i ewaluacji.

  • PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

Uczniowie:

  • zdobywają wiedzę w sposób kreatywny,
  • mają możliwość poznać w sposób bardziej szczegółowy tematykę związaną ze swoim krajem i miejscem zamieszkania,
  • uczą się nowych technik plastycznych, form przekazu wiadomości,
  • kształtują i wzbogacają swoje wiedzę, słownictwo, świadomość kulturową i patriotyczną.

2. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny – ” Gramy Zmysłami ”

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami” jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.

3. Projekt edukacyjny „Zdrowo jem, więcej wiem” pod honorowym patronatem małżonki prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.

Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

Staramy się również kształcić rodziców, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.

4. Unijny program „Owoce i warzywa w szkole” i „Mleko w szkole”.

Celem nowego programu będzie promowanie wśród dzieci zdrowej diety, bogatej w owoce i warzywa oraz produkty mleczne.

5. Ogólnopolski projekt edukacyjny „Świetliczaki na tropie… zagadek”.

Celem projektu jest:

  • ​wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyro­dą ucznia;
  • uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
  • działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
  • rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
  • zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.
Scroll to Top